П`ятниця, 23.02.2018, 23:02
RSДошкільний навчальний заклад №7
"КОЛОБОК"


Головне меню
Категорії
Мої статті [13]
Наші друзі
  • Міністерство освіти і науки України
  • К-П управління освіти і науки
  • К-П міська рада
  • ДНЗ №1 "Барвінок"
  • ДНЗ №2 "Гномик"
  • ДНЗ №5 "Олімпійський"
  • ДНЗ №15 "Джерельце"
  • ДНЗ №9 "Барвистий віночок"
  • ДНЗ №16 "Айболить"
  • ДНЗ №17 "Світлячок"
  • ДНЗ №20 "Дзвіночок"
  • ДНЗ №21 "Золота рибка"
  • ДНЗ №23 "Лелека"
  • Опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 29
    Пошук
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Форма входу
    Головна » Статті » Мої статті

    Вправи на розвиток пізнавальної сфери

    Вправи на розвиток пам'яті

     

     

    Вправа 1  «Запам’ятай слова»

    Хто-небудь із батьків, не поспішаючи, прочитає дитині з інтервалом в 5 секунд 4-5 слів. Дитина повинна їх запам’ятати і відтворити всі. Якщо дитині важко запам’ятати всі слова, то почніть тренувати пам'ять з такої кількості слів, яку дитина може відтворити, поступово збільшуючи набір слів.

    Так само можна грати, називаючи цифри і починаючи з такої кількості, яку дитина може запам’ятати.

     

     

    Гра 2  «Що зникло»

    Розкладіть перед дитиною знайомі їй предмети (почніть з 5-6 предметів). Декілька секунд вона їх запам’ятовує. Потім відвертається, а дорослий тим часом прибирає 1 (пізніше, 2 і більше предметів). Дитина має відгадати, що батько чи мама забрали зі столу. Ускладнюючи гру можна переставляти предмети і просити дитину назвати де який предмет стояв.

     

     

    Гра 3  «Впізнай! Що це?»

    Дитина закриває очі. Мама чи батько дають їй в руки знайомий йому предмет. Дитина не відкриваючи очей має дослідити його і назвати, що саме вона тримає в руці і за якими ознаками вона впізнала цей предмет.

     

     

    Гра 4  «Бабуся складає у валізу…»

    Дорослий починає розповідь: «Бабуся складає у валізу гребінець». Наступний гравець повинен повторити вже сказане, додавши наступний предмет: «Бабуся складає у валізу гребінець і … капці» і т. ін.

    Гра продовжується до тих пір, поки ряд не стає таким довгим, що його вже не можна повторити без помилок.

     

     

    Гра 5   «Розклади як я»

    Грають вдвох. Перед гравцями лежить однаковий набір ґудзиків, які не повторюються. Ведучий вибирає декілька ґудзиків та розкладає за власним бажанням  їх в рядок. Дає партнеру декілька секунд (20-30) на те, щоб запам’ятати їх розташування і накриває свій ряд аркушем паперу. Другий гравець повинен вибрати із свого набору такі ж ґудзики та відтворити їх розташування. Потім перший гравець відкриває свій ряд і обидва перевіряють правильність рішення.

     

     

     

    Вправи на розвиток уваги

     

     

    Гра 1   «Відповідай швидко і правильно!»

    Дитині пропонується з чотирьох слів, що промовляються батьками, вибрати одне, що дає відповідь на поставлене запитання. Наприклад: «Яка тварина найвища? – Слон, бегемот, жирафа, собака.»,  «Який предмет найменший? – Книга, цвях, молоток, ваза», «Що найм'якіше? – Зошит, подушка, кавун, ручка» і т. ін. (що найбільше?, що(хто) найменший?, що найхолодніше?...)

     

     

    Гра 2   «Впізнай звук!»

    Малюк концентрує свою увагу на звуках, з яких складаються слова, вимовлені ведучим. Якщо він вважає, що слово містить потрібний звук, то плескає у долоні, якщо ні  - чекає наступного слова.

    Наприклад, завдання шукати звук - [с]:

    Сік – (оплеск)

    Мох - …

    Рак - …

    Сосна – (два оплески)

    Якщо дитина ще ознайомлюється зі звуками і буквами, то ця гра допоможе їй. Починайте з голосних звуків і не довгих  слів. На початковому етапі добирайте такі, щоб звук, який ви шукатимете, був першим.

     

     

    Ігри-вправи

    «Переплетені лінії («проведи курчатко до мами,…»)»

    «Знайди відмінність»(необхідно підготувати 2 картинки, що містять декілька відмінностей)

    «Знайди 2 однакових предмета» і т ін..

     

     

     

     

     

     

    !  Діти із задоволенням займаються тільки тим, що їх захоплює. Грайте, розвиваючись, і розвивайте, граючи.

     

     

     

     

     

                          

    Вправи на розвиток сприйняття

     

     

    Гра 1 «Чарівні окуляри»

    Уяви, що ти надів окуляри. Це чарівні окуляри через які можна побачити тільки предмети круглої (квадратної, трикутної, …) форми. Подивися і назви всі предмети круглої форми в кімнаті (на вулиці, в садочку, у бабусі, …).

     

     

    Гра 2  «Домалюй фігури»

    Почніть щось малювати і попросіть дитину довершити малюнок (розпочніть з найпростіших, знайомих дитині фігур).

     

     

    Гра 3 «Що яким буває»

    Попросіть дитину назвати 1 (2, 3, …) предмети, які можуть поєднувати дві названі ознаки.

    Наприклад: яскравий жовтий (світло, сонце, лампа); білий холодний (сніг, морозиво, стіна),…

     

     

    Гра 4 «Чарівний мішечок»

    Для гри готується чарівний мішечок з різними предметами. Кожен гравець по черзі не витягаючи предмет із мішечка визначає, що це і, по можливості, з якого матеріалу зроблений. Якщо гравець називає правильно, - забирає його собі; якщо ні, - кладе назад. Виграє той, хто збере більше предметів.

            

    ! Тривалість занять залежить від можливостей вашого    малюка. Надмірна   утома може викликати небажання займатися грою в майбутньому.

     

    Вправи на розвиток мислення.

     

    Гра 1  «Чому?»

    Запропонуйте дитині поміркувати над питаннями і дати розгорнуту обґрунтовану відповідь. Врахуйте, що однозначно правильних або неправильних відповідей тут не існує. Як доповнення, ненав’язливо висловіть свою точку зору.

    Наприклад: Для чого люди ходять один до одного в гості?

                        Навіщо люди читають книги?

                        Чому їсти потрібно виделкою, а не рукою?

                        Чому дорогу для машин роблять рівною? І т. ін..

                        Чому молоко продають в одному магазині,

                        а черевики в -  іншому?.. і т. ін..

     

    Гра 2   «Тимкові історії»

    «Хлопчик Тимко часто потрапляє у важкі ситуації, з яких не знає, як вибратися. Уяви, що Тимко звернувся до тебе за порадою. Подумай і постарайся йому допоїти»

    Мета гри – знайти якнайбільше варіантів вирішення «проблеми».

    Кожний запропонований варіант вирішення проблеми  обговорюйте. Якщо якийсь з них вам видаватиметься незрозумілим або помилковим, попросіть дитину проговорити хід міркувань і ще раз оцінити з погляду результату.

    Наприклад:


     «Зібрався Тимко на прогулянку. Закрив двері. Став ключ виймати, а він не витягається. Застряг! Що ж робити?»

    «Привела мама Тимка до зоопарку. І так йому сподобалося, що він почав бігати від клітки до клітки і не помітив як загубився.»

    І безліч інших історій ви можете придумати для, з якими ваша дитина стикається зараз у стосунках з вами, однолітками або ще десь.

     

    Ігрова вправа 3  «Три слова»

    Ведучий називає 3 будь-яких слова. Іншому гравцю потрібно придумати ситуацію, речення з усіма словами.

    Наприклад:

    Дерево, музика, фонтан – У парку біля фонтану грала музика і росли красиві дерева.

    Якщо дитині важко справитися з 3 словами почніть цю вправу з 2 (1) слова.

    У ролі ведучого дитина і дорослий можуть бути по черзі.

     

      Ігрова вправа 4   «Дай відповідь швидко!»

    Категорія: Мої статті | Додав: kolobok (04.04.2013)
    Переглядів: 1736 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    Ім`я *:
    Email *:
    Код *:

    Copyright MyCorp © 2018
    Створити безкоштовний сайт на uCoz